Thursday, December 13, 2012

Langkawi .. Aigoo


Hi u all, dah tak terkira berapa lama ye tak update blog? Eceh, baru berapa hari kut. Mungkin!
Balik dari kerja hari ni dapat berita family semua nak pergi bercuti ke Langkawi. Fine family trip but without me.

Lepas tu mula la gapai HP gapai laptop gapai segala alat komunikasi yang ada untuk membuat aduan rasmi dekat syazwan!!

Pokpek pokpek mulut ni cakap. Lepas tu nanti je haaaa mula la tak kena angin. Sabar liz!!  Dah tu nak ikut tak boleh. UMMM bukan tak boleh, tapi nanti gaji potong, dah la gaji as assistant HR ni bape sen je pun.

Shopping? Duit medical? Duit kumpul kahwin ... nge ~~~~

Tiba-tiba syazwan kata dia cuti time tu. Nak teman aku? Hah berlapang dada aku terima kehadiran dia. Tapi sama je pun dah kalau aku nya kerja shift tak tentu, kadang-kadang pagi sampai malam.

Setakat ni seronok kerja. Tapi bila da masuk HR department ni bukan la seronok sangat, lagi-lagi ini la department yang bab-bab memotong gaji staff.

Tersalah kira gaji kang. Aku paling benci nak kena kira OT. Eeishh konon benci. Setakat kerja aku siap on time. Well baru lagi, rajin la konon-konon.

Sampaikan makan pun ala kadar. Datang awal kerja tapi balik lambat. Nak tunjuk berdedikasi la tu. Nyampah!!

Bila bosan-bosan aku post la stock tudung yang ada tu. Laku ke tidak entah. Side income kan. Main dengan on9 ni kurang sikit masuk, lagi-lagi aku ni baru sangat-sangat.  Kalau dulu duduk asrama, seminggu dah boleh kira tinggal berapa je pun stock yang ada.

Dah 840pm. Solat isyak jom. Baru nak makan dan lepak-lepak dengan bie kite. Gedik? Kisah pulak ko kata apa wahai stalker.










No comments: