Wednesday, May 7, 2014

Pak John Steamboat eCurve


Makan-makan dan makan lagi. Inilah segment yang liz paling suka. Gilo kau tak suka makan. Tapi makan-makan pun bentuk badan kena jaga okeh ladies? BTW bagi guys kalau buncit itu seksi pheww! Betul ke? Okeh jom sambung baca untuk tahu lebih lanjut tempat yang liz nak review ni. Lokasi yang sesuai untuk main masak-masak.

Restaurant: Pak John Steamboat
Lokasi       : Lot LG-13A & LG-15
                    Lower Ground Floor
                    eCurve No.2A
                    Jalan PJU 7/3 Mutiara Damansara

Operasi     : 10:00 am - 10:00 pm

Tengok chef tu sengih dengan gigi sebesar alam. Bila masuk Pak John ni kita juga mampu menjadi chef seperti ini. Tak percaya? Tunggu la sat lagi okeh. Sekarang ni jom liz tunjukkan menu-menu di Pak John Steamboat.



 3 gambar di atas ni ialah bahagian rak makanan untuk memasak. Menu apakah? Anda tentukan ikut selera anda. Macam-macam ada boleh pilih cuma secara jujurnya liz rasa SEOUL GARDEN lagi havoc. 

Ini ialah pandangan daripada tempat duduk liz. Depan liz ni kalau korang tengok dekat perempuan bertudung tu, hah yela kat situ la yang tudung purple tu. Itu sebenarnya dia bukan nak tengok sangat pun chef tu masak, dia tunggu wafer dia siap. Kalau kita dah siap-siap makan nak pencuci mulut, boleh minta dekat chef tu kasitau dia yang kita nak wafer. Perisa apa korang nak koranglah tentukan.

Suasana sini macam malap-malap sikit. Sambil masak santai-santai dengar lagu. Agak berbeza suasananya dengan SEOUL GARDEN. 

Menu pertama yang kami nak masak. Sebelum tu, pelayan kedai akan tanya kita nak sup apa. Liz mestilah nak tomyam.
Ada 3 jenis sup tau. Sila lihat dibawah.
Tom Yam sedap!!! Serius liz suka. Rasa dia unik tau tak macam tom yam dekat tempat lain. Ais susah nak cakap dengan pedas nya dan ada rasa serai dia aishh memang sedap. Liz suka! 
Mulakan masakkan dengan kepak ayam dan peha ayam. Liz suka sangat kepak ayam ni. 2 kepak ayam untuk liz , 1 untuk kawan liz. Bila topup lagi kepak ayam 3 untuk liz 1 untuk kawan liz. Memang liz queen of "kepak ayam" waktu tu.
Masa masak ayam ni jangan lupa letakkan planta. Barulah tak melekat. Dek ketidaksabaran liz memasak masa ni liz teruih letak tanpa planta. Hah amik kau melekat lekat kejap. 

Sementara tunggu kawan liz semua sibuk ambil makanan liz la yang sibuk memasak. Kebetulan meja sebelah ada couple pulak cerita nya, sambil masak sambil suap menyuap. Someone suap liz please!!  Tak da orang suap liz pun, ini mendatangkan jelus.
 Masa ni tangan da berminyak bagai, jadi tak dapat snap gambar banyak-banyak sangat. Tengoklah air tomyam pun dah surut. Maksudnya perut pun da semakin kembung. Macam nak stop makan je dah. Ohhh tidak sama sekali. Sebab kami mintak tukar bekas. 2 round okeh.
Ada macam-macam sos juga tau. Hah nampak tak liz masak apa? Liz masak kepak ayam lagi kan. Kan dah cakap liz suka makan kepak ayam ni.
Wafer time. Kalau korang creatif nak makan perbagai version pun boleh. Nak bubuh ais krim atas ni pun boleh, ada perisa coklat dengan vanila. Nak banyak mana pun boleh okeh. Tapi jangan tak habis pula sebab 100gram makanan yang tak habis akan dikenakan kompaun. Liz makan ais krim guna kon macam biasa je. Muat lagi tau perut ni.
Tadaa habis!!!
Cer teka ini apa? Inilah makanan korea kunun-kununya dumpling tu. Liz ingatkan macam kuih. Rupanya dalam tu ada isi ikan. Ada yang isi ketam. Aish memang tidaklah tekak saya ni memakannya.  Yang itu sos apa liz tak pasti tapi ada rasa wasabi sikit.
Desert! Ada jelly macam-macam perisa. Ada kuih ada buah. Tapi untuk yang terakhir ini je mampu liz ambil sebab perut memang dah tahap kembung nak pecah.

Kan dah cakap, bila jadi chef dekat Pak JOhn ni pasti akan senyum macam ni. 
Happy cooking and eating too.

The price on weekend.

 



6 comments:

muja said...

aku rasa aku pernah pergi sini,, ngan kawan aku,, tapi tak pasti,, rindu seoul garden la :'(

Nadratul Syazwana said...

Hai kak Liyliz! Hihi. Wahhh bestnya. Lama dah tak bersteamboat hahaha

IBNU MBBS ENTERPRISE said...

hi.. saya tag awak utk liebster award.
http://iyqa92.blogspot.com/2014/05/liebster-award-nomination.html

Pondok Papan said...

Hehe..menarik nih..boleh try kalau jejakkan kaki ke sini..hehe

Nadia Johari said...

Kalau bab makan memang laju

Liyliz said...

Yes dear. Ala jomla kuar mkn detim same