Thursday, August 22, 2013

Kami berlumba beli kereta!!


Assalamualaikum kepada semua yang sudi melawat liz dekat sini.

Hari ni liz asyik tergeleng-geleng kepala, dari kiri ke kanan dan dari kanan kiri, lepas tu berpunyi ‘ketakk ketakk’ gitu. Penatnya macam lah liz kerja kontrak kan, sedangkan main pen merah pen biru pembaris pemadam dan kertas yang bertebaran. Sedang-sedang sibuk buat kerja dapat mesej dari dia.

Dia:  “syg.. b dapat panggilan interview hari selasa ni.’’
Me:  “yeke yeke yeke! Dekat mana? Company apa? Gaji berapa?”

Situasi atas ni siapa pernah alaminya? Kenapa perempuan punya excited tu akan melibatkan otot-otot bibirnya menjadi sangat ringan? Ke mulut liz je? OPss. Orang yang penuh kasih sayang jelah faham. 

Taniah-taniah akhirnya dah graduate pun. Degree holder. Me? Hukhuk Diploma holder. Memang liz kerja sekarang tetapi cita-cita untuk sambung Deg berkobar-kobar lagi. Semalam having conversation dengan kawan lama yang bakal sambung deg bulan ni. Taniah-taniah kepada semua yang mula nak sambung semula. Liz lagi beberapa tahun kut. Selesa dengan pekerja sekarang bersama pendapatan yang masyuk tak masyuk ni. 

Tajuk dekat atas tadi berebut pasal nak beli kereta kan? Alrite memandangkan kedua kami dah tamat belajar dan bekerja. Masing-masing mencabar diri masing-masing siapakah yang bakal miliki kereta dahulu. Kalah besarlah liz kalau dia yang beli dahulu sedangkan liz yang kerja dahulu. 

Excited untuk teman dia ke konvokesyen pula nanti. 


No comments: