Saturday, February 15, 2014

TIP UNTUK RAMBUT CEPAT PANJANG #KECANTIKAN



Holla holla hey! Haruslah bagi sapaan yang ceria betul tak.  Makin dewasa ni, eceh dewasa! Alah betul lah, liz dah 22 tahun okey. 22! Hah tak rasa ke girl turn tu lady.

“Alah kau liz, dari birthday ko 20 tahun hari tu ko asyik cakap girl turn to lady, tapi cam gitu jugak.”

Baik! Balik kepada topic tip yang liz nak kongsi kan hari ni, semua ni punca terasa rambut macam lambat je nak panjang.  Ayuh la kita wahai wanita sekalian alam, adik adik sekolah yang tengah nak belajar jadi perempuan tu, meh akak kongsi kan tips. Mari sini dekat-dekat.

Rambut sangat penting kut bagi perempuan, yeke ada perempuan tak penting kan rambut. Eh Pengkid pun tahu jaga rambut tau.  Liz ada 6 tip untuk dikongsi, rajin dengan tak rajin je anda semua ni nak laksanakannya.

TEH HIJAU
The hijau ni buat pengetahuan umum memiliki kandungan antioksida yang tinggi, jadi teh hijau ni dapat membantu rambut kita panjang dengan lebih cepat.
Caranya                :  Bancuh the hijau dan ratakan pada kulit kepala dan seluruh rambut.  Kemudian   balut dengan tuala selama 20 minit.  Lepas tu bilas  bersih-bersih ok.

KULIT EPAL
Kisar kulit epal hinggan lumat, sapukan pada seluruh rambut dan kulit kepala, biarkan selama 15 ke 20 minit.  Elakkan kulit epal yang berketul-ketul, nanti pati dia tak keluar habis.

PUTIH TELUR
Asingkan kuning telur dan putih telur. Ambil yang putih telur tu dan hingga ringan. Sapu ke rambut sambil memicit kulit kepala dalam 5 ke 10 minit.

MINYAK ZAITUN
Ambil 4 hingga 5 titik minyak zaitun dan titiskan ke tapak tangan. Oleskan ke rambut hingga cecah ke kulit kepala. Biar semalaman barula penyerapan dapat belaku.

SANTAN
Caranya cukup mudah. Tuangkan 300ML ke 500ML santan ke kulit kepala dan ramas hingga melitupi rambut. Senang cerita, korang mandi la dengan santan ni. Rambut memang akan lembut dan berkilat.
Selamat mencuba.  Liz try yang santan ni, sebab mudah je nak buat. Curah dan releks jap 10 minit, bilas bersih-bersih.

1 comment:

Nadia Johari said...

kalau rajin buatla mcm ni..kalau mals..haha