Sunday, August 26, 2012

Mata Ini


Alhamdullilah sampai juga liz ke bilik yang penuh dengan kisah dongengan dan penuh dengan impian kami-kami berlima. Hajat dalam hati dalam kepala tak mahu nak bukak pekung di dada. Seronok sangat-sangat gather dengan roommates, rasa rindu, rasa sebak membuak-buak. Lastly, air mata liz mengalir juga.

Ana: Liz perasan mata liz bengkak.
Liz: :) Sedih Ana, orang buat Liz macam ni. Kenapa sikit ujian dia dah       goyah.

Story-story sikit, Nana sampai. Lagi rasa nak tersedu sedan. Allah sedang uji Liz. Liz terima semua ni. Dah lama tak rasa minggu dengan air mata seolah luka lama muncul semula seperti waktu-waktu yang sulit untuk liz lalui. 

Dan sekarang waktu-waktu itu, kembali semula. Walaupun tidak bercinta, rasa kehilangan satu perasaan tu dalam sangat maknanya buat liz.

Orang-orang yang tak suka Liz, boleh gelak dan ketawa kan Liz dengan kegagalan Liz, Liz mengaku Liz gagal dalam soal hati dan cinta.

Bukan itu kehendak liz, tapi apa yang berlaku semua salah liz. Tiba-tiba rasa takut nak psycho orang lagi. Kebolehan tu ada keburukan juga.

Allah sedang uji cinta ini. Sekirannya dia milik ku, satukan kami, andai dia bukan milik ku, jauhkan dia dariku Ya Allah. Doa itu tak pernah henti meniti di bibir ini, dan oleh itu seorang demi seorang yang mula ada rasa kasih dan sayang pergi dari liz sampai kan kadang-kala takut untuk berdoa mengenai hati dan perasaan. 

Lagi rasa nak nangis. Insyallah liz kuat, perkara yang terbaik selalu datang lambat. Yep prinsip itu yang liz pegang sampai sekarang. 

Hargai orang yang tahu hargai kita liz. Apa yang kita rasa baik untuk kita tak semestinya baik, apa yang kita rasa tidak baik tidak semestinya tidak baik. Hah kak nor, perlu kan akak setiap masa untuk motivate liz. 



Kita tahu pp kita gemok, so tak puas hati pehal!! 
27/8/2012
semalam waktu tahalil, maaf phone di'off ketika ini

Tapi bila time makan-makan, roommates banyak bagi semangat. 
"Liz kena kuat, Allah sedang uji sejauh mana sayang dan cinta liz pada dia" "Liz kena sabar."

Cara nak lupakan masalah: Pasang head phone dekat telinga, putar lagu yang rancak kuat-kuat bak kata gempa bumi pun tak akan sedar.      

--------------------------------

7:59 p.m.

Sharina pula balik, liz tengah sibuk kemas-kemas meja, dia bagitahu sorry tak reply mesej, malam tu kite dah tidur awal, ehh awak mata awak bengkak, ibu nampak tak ni pagi tadi masa hantar? 

Mujur ibu kita tak perasan pun mata kita ni. 



No comments: