Friday, February 1, 2013

Esok KL - KUANTAN



"Seronok ke jadi anak tunggal?" 

 Soalan dekat atas ni dah biasa didengar sejak 10 tahun yang lalu. Kalau nak cakap 20 tahun yang lalu, tipu sangat lah. Seolah-olah masa aku bayi aku dah pandai jawab dan dengar solan sebegitu rupa.

Khamis ialah hari yang sepatutnya liz ke KL untuk ambil ubat dekat klinik pakar kulit Dr.Mohd Noh.  Janji dengan dia yang akan hantar liz. Tapi last minutes dia ada kursus GDL.  Takpelah, liz nak pergi seorang. Cubaan pertama kali untuk ke KL seorang diri. 

Tapi hasilnya kena marah.  "Jangan nak mengada kalau pergi seorang, *** tak kan benarkan."  Tunggu hari sabtu ni.

Dan hari sabtu tu esok.  Masih belum confirm dia dapat teman atau tidak.  Liz memang tak mahu susahkan sesiapa, liz nak berdikari.  Tapi memang tak boleh juga pergi sendiri, dia tak kan bagi. "*** tak kisah liz nak pergi dengan lelaki atau dengan perempuan tapi *** memang tak bagi liz pergi seorang, bahaya"

Nak tak nak kena akur juga dengan jawapannya.  Tiba-tiba teringat wa, wa mana lagi. Wa yang banyak harung susah senang dengan liz.  Wa ni juga yang temankan liz jumpa turtur liz dulu.  I miss my turtur actually.  But i already let him go, perhaps dia happy even not with me.

Jadi esoknya, wa akan datang ambil liz dekat rumah dan terus ke KL.  Bila dengar ada orang teman, baru lah dia tak risau dah. Kebetulan wa nak ambil stock untuk business dia. Liz pun seronok lah yey boleh pergi sekali. Cutting duit minyak. Lepas tu kena pergi kuantan jumpa dia. 2 minggu akan datang liz tak boleh offday, nak tak nak minggu ni kena juga jumpa.  

Businessman memang macam ni ye busy je.  Tapi hubungan yang matang tu makin lama sampai 1 tahap tu kita akan sentiasa text atau call cakap perkara yang penting ke? Dah bukan macam zaman liz dulu bila text or call cakap benda mengarut-ngarut.  Sedangkan topup liz, tiap kali dia yang topupkan bukan liz guna sangat pun.  Pergi office balik office buat kerja.  Text pun dengan kawan-kawan. Paling habis pun call mak, itu pun tak luak mana sangat pun lah.

Liz sekarang 20 tahun belum 21 lagi tahu.  Tapi colleagues liz semua dah 25 and above.  Tengok life styles dorang memang simple. Kerja dan kerja, tak macam liz yang nak text je dengan someone 24 7 .. so belajar something since kerja ni. Be more matured. 

-----------------------------------------------------


 



2 comments:

Unknown said...

nak jumpaaaa! liz apply degree tak?

Liyliz said...

hihii .. tk smbung lg .. liz x apply