Wednesday, September 4, 2013

Lets try New Product.


Dear BLOG,

Apa yang menarik untuk di kongsi hari ni? Normal life? Bangun pagi, pergi kerja, makan, mandi, rehat dan tidur? Bored macam ni ke life you all? Atau pergi kuliah dan balik kuliah? 

Hari ni confident sangat dalam purse banyak duit.  Jadi bila balik kerja dah berangan nak beli macam-macam.  Daripada fikir kerja apa ye nak buat hari ni, apa yang tak siap, apa yang perlu siap, lebih baik fikir perkara yang tak stress. 

Sambil jerit horey horey dengan nada yang perasan merdu bak sembilu, liz pun punch card kemudian teruskan misi nak membeli itu ini.  Lalu sana sini, depan belakang. Dan lalu banyak kali lagi di tempat yang sama, berdiri depan rak tu. Nak beli ke tidak, beli ke tidak, tak beli susah, nak beli pun susah.  Sambil terkenang-kenang lagu dan iklan dalam screen tv yang sangat meyakinkan tu, so liz pun beli. Baru RM9.50 je, boleh beli banyak barang lagi ni.  Tapi perasaan yakin tak yakin tu dah menimbul, apakata check dalam purse dulu. GULPPPP.

Muka penuh dengan keyakinan lagi, pura-pura jalan dalam tu cari benda lain.  Last-last ambil kek APOLO yang harga dia RM2.30.  Cukup ke tidak duit ni.  Kira pun belum, ishhh ni la stress bila dalam purse yang menebalnya duit seringgit-ringgit. Bayar je la kan, tak cukup nanti swipe je la credit card. Tapi tak segan ke kalau total RM11.80 pun nak guna credit card? Hohohoho cool siihhh!

Iklan yang liz maksudkan tu ialah iklan sunsilk.  Hari-hari balik kerja sambil tunggu cerita tv3 jam 7 petang tu habis, berselang seli juga iklan tu melintasi mata kepala ni.  Kehendak nak try membuak-buak.  Itu yang beli jugak tadi.  Lepas je mandi terus spray dekat rambut.  Wangi sudah pasti, bila sikat memang awesome giler lah, tak da sekat-sekat.  Licin je walaupun liz tak cuci rambut malam ni sebab pagi tadi dah cuci.  Jadi kekusutan tu dari hasil seharian rambut dalam tudung.  Bila da spray! Horey horey sekali lagi lah. Senang mudah dan terurus semula.   

Selamat mencuba.
 
 

 

2 comments:

kEtamSepit said...

yang colur pink ada x??..boleh try ning..suka ngan produk penjagaan rambut jenama ning..

Liyliz said...

@Iehah Farihah pink takda. warna kuning je ada.