Wednesday, October 1, 2014

Aku tak suka orang potong barisan!


Assalamualaikum.
Manusia ni ada macam-macam ragam. Sebab tu manusia ni unik.  Ada perkara yang kita suka, orang tak suka. Ada perkara orang suka tapi kita pulak tak suka.  Bila sebut perihal sabar.  Ada perkara kita boleh sabar dan ada perkara kita tak boleh sabar.

Dan aku paling cukup tak sabar kalau orang potong barisan atau giliran aku.  Sebab aku tak suka masa aku orang ambil. Yeah aku tak suka bazirkan masa aku untuk orang lain. Tak berbaloi. Sebab setiap orang ada 24 jam. Allah dah kasi adil dah, tapi ada juga yang nak rebut masa orang lain.

Jadi jangan sebut pasal kesabaran bila sebut soal giliran. Bukan sifat berkira, tapi kadang-kadang aku dah manage baik punya waktu sekian-sekian ni nak buat apa.  Jadi kalau lewat dari waktu perancangan asal, perkara-perkara yang dah disusun tu akan menjadi lewat dan lewat.

Sekian!

2 comments:

Admin said...

Hehehe.. saya pun tak suka orang camni .. memang saya tegur kalau dia awek cun .. hehehe

:P

Unknown said...

kite pun xsuke org potong barisan. Xkirela tgh drive ke beratur ke..Mmg pantang. Semua org nak cepat ape...Pikir skitla, sikap macam tu menunjukkan attitude diri kita sbnrnya.