Tuesday, December 20, 2011

itu Lah perempuan kan ?

Ni satu lagi cerita yang buat aku rasa nak marah je. ok fine kalau perempuan ni ditakdirkan oleh tuhan untuk menjadi seorang yang lembut dalam semua aspek. Lembut dan sopan memang sejuk je hati tengok tapi kalau lembut yang dah bertambah-tambah dengan sifat mengada-ngada. Memang tak boleh blar. Why aku tiba-tiba nak cerita pasal perempuan sedangkan aku pun perempuan. Bukan nak kutuk kaum sendiri tapi please lah girl korang ni kadang-kadang over yang melampau.


haha nape pulak keluar gambar lipas kan ..

Cerita dia macam ni - - - waktu tu memang tengah magrib dan apa lagi sudah semestinya lah kaum hawa di blok aku ni sibuk-sibuk pergi ambil wuduk untuk solat. Tengah-tengah sunyi tiba-tiba ada kawan dalam bilik merengek kata ada binatang dalam kotak. Aku pun cuak jugak, takut lah kalau binatang liar ke apa atau binatang yang bisa ke kan. Then aku pergi check, ok aku nampak binatang tu Cuma lipas.

Tak pe lah nak takut lipas konon-konon nya lipas tu kotor dan jijik kan. Tapi perlu ke jerit-jerit dan takut pada lipas yang kecil tu dah lah jauh pulak tu dari tempat diorang berdiri. Aku sabar je lah kan ok dah perempuan lembut kan, tapi tu kan cuma lipas je. Please lah kut yer pun takut tak payah lah jerit-jerit macam kena rogol kan!

Aku pun ambil file lepas tu pergi pukul lipas tu, ok fine makin menjadi-jadi jeritan kawan aku tu. Sampai-sampai meloncat-loncat kat katil. Dah la waktu magrib, bising-bising pulak. Aku apa lagi memang bukan jenis nak sabar, aku sound, “perlu ke sampai macam tu sekali hah, ni Cuma lipas, ko tu dah lah period, nak jerit-jerit macam ni pulak lagi.” Ok then dia senyap, boleh pun control ketakutan dalam hati aku kata. Kawan aku ni siapa lagi kalau bukan Cik Aqma yang comel manis tu. Aku cuma garang sikit je sebab aku sayang kawan aku tu.

Girls just please imagine kalau korang jadi seorang ibu nanti, kalau lipas macam ni pun ko takut macam mana nak protect bby korang - - anak-anak korang semua. Suami tak sentiasa ada dekat rumah. Please lah latih diri tu jadi berani sikit.

No comments: