Tuesday, February 17, 2015

Holiday FEB 2015 KL | Shah Alam | Part 1


Holiday FEB 2015 KL | Shah Alam | Part 1 Assalamualaikum .. Percutian singkat 2 hari 1 malam bersama ahli keluarga tersayang.  Aku pilih ke KL & Shah Alam memandangkan adik aku belajar dekat MSU jadi sambil menyelam minum air pun okay kan.  

Buat pertama kali juga aku drive dari Kuala Lipis ke KL. Weh aku sesat!!! Walaupun aku naik bas banyak kali ke KL dan akhirnya aku memerlukan bantuan boss.  "Hello boss sorry ganggu di hujung minggu ni, saya sesat. Boleh tolong tak." Aku ni bukan tau sangat jalan KL walaupun aku guna GPS ke guna Google Maps ke. Patut pun kena perli hari tu dengan boss "Awak punya Geografi dulu dapat Gred apa?" #sentapgiler

Tapi akhirnya sampai juga bila aku drive ikut panduan yang dia bagi sampai lah aku ke Sogo. Yang penting keluar dulu dari Jalan Hang Tuah. Adeh aku sesat sehingga ke Batu Caves. Tapi aku nak ke Perkeliling sebab aku nak parking dekat sana murah. RM5 untuk seharian okay dan bukan-nya per hour.  Tunggu dalam beberapa minit je dia sampai dan tersenyum sehingga ke telinga bila nampak boss yang aku rindu tu. Haha! Lepas tu follow lah buntut kereta beliau sehingga sampai ke Perkeliling. Dah alang-alang dia ada sekali jemput lah pergi lunch sama-sama. 


Tunaikan hajat TokWan yang nak naik Monorel. Haha TokWan ni boleh tahan juga dia punya keinginan.  Beliau ni memang kuat berjalan walaupun usia-nya dah masuk 75 tahun.  Alhamdullilah masih sihat dan boleh berjalan. 


Makan-makan sikit. Jalan-jalan sikit. Sebab tujuan utama-nya bukan nak shopping atau keliling Mall ni pun. Cuma nak bawa TokWan naik monorel. Done! Alas perut sikit dan kalau korang perasan atas meja tu semua air mineral, hahaha family aku ni memang sangat-sangat menjaga kesihatan termasuk-lah yang si lelaki tu. Tu cousin aku, masa kecik macam kembar sebab kami sama baya dan apa aku pakai dia pun nak termasuklah hari raya aku pakai baju kurung dia pun nak baju kurung. Sedangkan TokWan dah jahit baju kami sedondon tau, dia baju melayu putih aku baju kurung putih. Macam putih-putih melati gituh.  Selesai makan lepas tu jom-lah check in Hotel di Shah Alam. Oh sebelum check in nak pergi jemput adik dekat MSU.   #pakaispectpunsesatjuga







2 comments:

Admin said...

best la cuti2 ngan family

Admin said...

best la cuti2 ngan family