Tuesday, February 24, 2015

Kulit Sensitif Jerawat Naik


Kulit Sensitif Jerawat Naik |

Assalamualaikum. Aku punya lah gigh nak hilangkan parut, alih-alih jerawat pulak naik 2 biji. Besar punya dekat pipi.  Frustrated tahap maksima dah ni.  Makan & guna product Dr. Ko habis beribu dah kut.

Hahahahaha ~~~~ Lepas tu senyum sorang-sorang. Baru teringat kenapa boleh naik jerawat 2 biji dekat pipi tu.  Rupanya kelmarin aku pergi makan nasi kukus dengan office mate aku.  Aku pula pergi cicah ayah rempah tu dengan sambal belacan. Sedap pulak sambal belacan tu kan, jadinya bukan sesuap dua suap aku cicah. Banyak suap juga lah.

Aku ingatkan alahan aku tu dah hilang pada belacan dan benda-benda seafood tu.  Balik je rumah aku terus buat air lemon suam dan minum banyak-banyak.  Lepas tu malam aku buat wap muka kemudian aku sapu putih telur.

Kulit aku yang agak kering bersama 2 biji jerawat tu semakin menimbul dan tunggu masa nak masak ranum pastu pecah! Tapi kan .... apa yang aku perasan pulak parut yang gelap-gelap dekat muka aku makin nipis lah. Baru sekali kut aku buat dah memberi kesan. Malam ni nak buat lagi. Rajin dengan malas je nak sapu telur tu sebenarnya.


No comments: