Saturday, January 7, 2012

5 TANDA SI DIA MASIH INGAT KEKASIH LAMA!

Assalamualaikum, hari ni aku nak share tentang 5 TANDA SI DIA MASIH INGAT KEKASIH LAMA!

Allah maha pencipta, mencipta manusia dengan sempurna kan? Manusia mempunyai daya ingatan yang baik untuk meneruskan kehidupan. Ada perkara yang mudah untuk dilupakan dan ada perkara yang susah untuk dilupakan. Dan melupakan kekasih lama bukan sesuatu yang mudah kan? Oleh sebab tu ada sesetengah lelaki tidak dapat lupakan kekasih lama diorang walaupun diorang dah jumpa cinta baru. Ok apa yang aku nak share ni bukan rekaan aku tapi aku dapat sumber ni dari salah satu majalah lama aku.

Berikut ialah beberapa tips yang girls semua boleh perhatikan pada boyfriend masing-masing sama ada boy korang masih ingat ke tak pada ex Nya.

1. Dia sering bandingkan korang dengan bekas teman wanitanya dulu. Ini bermakna dia sebenarnya masih tidak dapat melupakan teman wanitanya itu, sebab itulah dia sering cakap yang korang ni selalu mengingatkan dia pada ex dia.


2. Simpan gambar ex. Walaupun dia bagi alasan yang kononnya tu cuma sekeping gambar. Tapi sebenarnya bahaya pada korang sebab tu tandanya bf korang masih ingat kenangan dia bersama ex diorang dulu.

3. Sikap bf korang berubah-ubah. Contohnya semalam dia layan korang mesra sangat. Esok nya layan korang lebih kurang je pastu seolah menjauhkan diri. Kalau benda ni berlaku, tu makna nya bf korang ni masih terperanjat dan keliru gara-gara putus cinta dengan ex diorang tu.

4. Berpura-pura bahagia dan gembira. Salah satu cara untuk lupakan ex diorang sedangkan sebenarnya bf korang tu ego dan sorok perasaan diorang yang sebenarnya masih tak dapat lupakan ex diorang.

5. dia ajak korang bina hubungan serius tergesa-gesa. Contohnya baru kenal korang seminggu dah ajak korang bertunang. Hahah aku pernah terkena situasi ni. Giler apa aku nak bertunang diploma pun tak habis lagi. Aku tolak cara baik.

No comments: