Friday, September 26, 2014

Vitamin A & Cleanser Ko Skin Specialist Center


| Harga Vitamin A Dr. Ko | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ramai sangat yang PM dekat Facebook liz bertanya mengenai Dr. Ko Skin Specialist Center ni. Okay tiada masalah, you alls boleh je pm liz secara personal. Liz sudi je untuk berkongsi pengalaman sebenar dengan sesiapa sahaja yang ada masalah acne. Faham sangat-sangat macam mana perasaan tu. =)

Mesti tak sabar nak pulih dan nak miliki kulit yang sihat dan ceria. Betul tak? Soalan yang biasa orang akan tanya liz ialah wajib ke beli Vitamin A dengan Dr. Ko. Kalau you alls tanya liz, liz mesti cakap wajib, kiranya kalau tak beli dosa tau. Hahaha. Sebenarnya kalau pergi ke Ko Skin Center memang ini antara vitamin yang disarankan oleh consultant sebab vitamin ni berfungsi untuk control oil dan pimples.

Bukan senang nak control oil dari dalaman. Macam-macam produk ada di pasaran. Sama-ada sesuai atau tidak sahaja dengan badan dan kulit diri sendiri. Liz sendiri pernah cuba macam-macam produk tapi tak berhasil pun.  Jadi when I found out it is getting worse liz decide untuk jumpa Dr. Ko. Memang berkira-kira juga sebab expenses nya boleh kata ehem.  Alhamdullilah pada diri liz sendiri memang sangat-sangat membantu vitamin ni. Memang hasilnya kulit akan sedikit kering dan agak mengelupas tetapi yang bagusnya jerawat memang STOP. Kalau 1 2 tu kadang-kadang ada juga naik tapi bila masa nak period. Berbeza dengan sebelum liz makan Vitamin A ni memang jerawat suka sangat naik dekat muka liz. #tahulahicute

Ramai nak tengok kulit muka liz sebelum dan sekarang. Untuk makluman liz masih lagi under treatment. Yes memang agak lama. Tapi liz pernah stop 3 bulan, lepas tu makan tak pantang. Uish naik pula bintik-bintik hitam dekat muka. Liz ingat jerawat naik semula memang kerisauan kut masa tu. Rupanya masa liz buat extract, beauty specialist kata bintik-bintik hitam.  Jadi lepas extract kulit rasa bermaya semula.  Sekarang ni rileks-rileks kumpul duit buat lazer. Sebab lazer ni kosnya boleh bayar duit kereta bulanan liz. Hihi!

Malam

 Siang
(Gambar bulan 1)

Okay  rajah di atas ialah my real skin masa bulan 1! Burning dan pimples are everywhere.  Scary kan?  Tapi sebenarnya silap liz tak pakai SUNBLOCK.  Well Pulau Langkawi sangat panas cuacanya. Masa bercuti kemahen liz main air laut, naik banana boat, guling-guling atas pasir, berlari-lari itik main ombak dan banyak lagi hehe. #macamtakpernahjumpapulau Makan SEAFOOD yang banyak dan hasilnya memang liz sendiri terkejut. Sekejap je, dalam sebulan rosak habis kulit.  Jadi pesanan liz, if your skin adalah jenis yang sensitive please sangat-sangat check dulu activity yang anda semua nak dibuat tu. Tak pernah expect pun boleh jadi seteruk ni.  For sure lah stress you alls. Uishh perempuan kut siapa yang tak nak cantik. #koskincare #everybodydeservetobepretty

Jadi bulan 12 2013 liz mulakan rawatan dengan makan Vitamin & Antibiotik. 

Harga nya RM180 sebotol 30 biji.
Kiranya 1 biji ialah RM6 x 30 biji = RM180.00

Masa ni bulan berapa ye. Jap-jap nak recall.
Okay check dekat date phone kata ni gambar bulan 4.

Dekat dagu banyak sangat jerawat dulu. Serius banyak. Pelik juga kenapa dekat dagu ni silih berganti naik. Kata orang, kalau dekat dagu ni ada masalah dengan sistem kidney. Teruslah liz hari-hari tau makan buah, makan sayur. Minum air masak banyak. Sambil tu consume vitamin A sebab memang sangat berkesan vitamin A ni.  Terus hilang jerawat. Dan sekarang ni alhamdullilah dekat dagu memang dah takda jerawat. Happy bak hang tau tak.  Atau ada sesiapa nak suggestkan cara untuk hilang scars tak? Lazer belum mampu lagi nak buat hukhuk.

Dreaming nak dapat tajaan dari Ko Skin Care. Jadi model testimoni ke waceh! Eah tak-tak, liz share ni sebab liz faham how you all rasa if ada pimples yang ketara macam ni.  Girls out there yang semula jadi having a good skin Alhamdullilah syukur.  Please support us, please support mereka-mereka yang memiliki masalah seperti liz.  Dan please don't look down towards them. Mereka juga perlukan sokongan untuk yakin berhadapan dengan orang awam.  

Untuk latest pica sabar ye. Nanti kita update berperingkat.
Semoga apa yang liz kongsikan ni dapat membantu.
Don't Give Up Girls.
Love you all.


4 comments:

mujagirl92 said...

perhhh.. mahal giler.. aku makan vit c pahang je.. jom whatsapp weh..

Unknown said...

Nak no boleh kak mujahidah 😊

marshella said...

hi,

im marshella from kk sabah
i recently went to dr ko in kk branch..
I just started the treatment.
I have a certain question for you since im still new to their treatment.
if u dont mind, can i have ur email or fb?
i feel much comfortable communicate with you in private.


regards,
marshella

Liyliz said...

=) Lets hvg a cvstn in pm.