Tuesday, March 10, 2015

Candle Light Dinner Area KL at BORA OMBAK


Candle Light Dinner Area KL at BORA OMBAK | Assalamualaikum .. Hari ni aku kongsikan pasal Candle Light Dinner yang berlaku pada hari Sabtu lepas.  Well peeps ~~ ini ialah candle light dinner yang buat pertama kali dalam sejarah hidup aku dan juga dia.  Never thought at his age now dia cakap itu ialah candle light dinner dia yang pertama kali-nya.  Life busy dengan commitment dan tak pernah ada masa untuk lalui semua moment tu. #macam-susah-nak-percaya

Candle light dinner ni sempena Birthday dia yang ke - 2*.  Aku plan birthday party dia ni lebih kurang 3 minggu.  Sebab aku memang akan kelam kabut kalau plan sesuatu last minutes.  Birthday aku bulan 2 dan birthday dia pula bulan 3 jadi excited selepas di-surprised kan tu lebih kepada tak sabar pula nak buat surprise kan semula orang tersayang. Segan nak cerita nanti kantoi semua benda dekat sini. Dah lama tak cerita pasal Love Story dekat blog.

Jadi aku nak kongsi sikit pengalaman how I planned the surprise.  At first aku memang keep searching romantic place for dinner.  Dan aku minimize kan sehabis mungkin budget sebab tak mahu membazir dan dia memang sangat tak suka aku spend banyak benda untuk dia.  Tapi perempuan korang tahu lah lagi-lagi untuk orang yang jaga dia dengan baik.  Selain mak abah dan ahli keluarga aku, dia ialah seseorang yang aku percaya untuk buat keputusan.  Setiap ketegasan dia bila dia kata NO dia akan datangkan dengan reason yang kukuh.

Jadi bila dah survey punya survey aku jumpa BORA OMBAK.  Dan first sekali aku tengok gambar-gambar tempat ni memang sangat-sangat nice dan ramai yang buat review puas hati dengan service dekat sini.  Jadi aku pun call dan tanya pakej untuk Candle Light Dinner ada tak?  Dia akan tanya untuk berapa pax.  Bila aku kata dua orang. Dia akan tanya nak pakej RM200 or RM300.  Aku tak terus setuju, aku tanya dulu menu-nya.  1 appetizer 2 main menu 3 dessert.  Aku tanya juga ada set up decoration macam mana.  Ada live band yang macam mana.

Then 1 day before hari kejadian tu aku bank in dan attach payment slip hantar dekat email mereka.  Senang kan.  Kemudian aku print Maps siap-siap sebab boss aku ni dia jenis yang tak suka ubah rancangan last minutes.  Aku dahla tipu dia kata nak belanja dia dekat Subak Restaurant lepas tu dia dah siap google coordinate tiba-tiba ubah destinasi mesti dia bebel sepanjang jalan punya.  Jadi sebab tulah aku siapkan maps ni awal-awal dan selit dalam birthday card dia.

Masa petang aku sampai tu sempat lagi aku berdrama cakap tak sempat beli hadiah. Cuma belikan Perfumes Polo.  Lepas tu buat-buat tak bersalah cakap malas nak balut-balut dah membazir pembalut hadiah.  Lagipun boss ni memang simple je orangnya dan sangat low profil tu sebab aku suka dia agaknya.  Lepas tu aku ni lapar la pula masa tu dahla dah pukul 615 nak makan roti nan pulak.  Pergilah pun dia bawa aku ke area Maju Junction.  Tunggu roti nan pun dah dekat pukul 7. Aku dahla risau pasal rancangan aku ubah tempat dinner tu.  Then makan cepat-cepat ajak dia balik jomlah ada mission ni nak kasi boss buat.  Alaaa waktu suntuk macam ni ada mission pulak dah.  Haha serabut tiba-tiba rasanya.  Then aku bagi dia card birthday.


Malu rasa nak tunjuk tulisan dalam Birth Card ni. Tapi aku ada tulis macam gini "You're invited to attend a Candle Light Dinner tonight located at Bora Ombak 9:30 p. m. Please be my partner =) and refer the attachment for your reference. Kemudian adalah ayat-ayat nak mengurat sikit dalam card ni. #konon-konon-nya-sweetlah-tu Hahaha tapi dia memang sempat gelakkan aku lagi lah.  Maksudnya belum berjaya buat dia rasa terharu.

Hantar aku balik bersiap dulu. Then dalam pukul 815 dia datang ambil aku.  Well rasa macam nak sambut birthday aku pula.  Nak buat macam mana kalau pun nama-nya lelaki kena lah ambil dan menghantar walaupun waktu tu ialah birthday hampa.  Mudah je nak cari lokasi ni which korang boleh je guna waze or google maps.



 
Tak dapat nak snap gambar banyak sangat sebab orang depan aku terlalu banyak soalan yang ditanya. Masa ni dah mula nampak muka terharu beliau. Lagi-lagi bila ada live band datang dekat table kami dan nyanyikan lagu Sedetik Lebih dari Anuar Zain. Berhenti makan sebab menghayati lagu tu. Dialah berhenti makan, aku teruskan je suapan 1 per 1 ke dalam mulut.  Apakata korang klik video dekat bawah ni.  Korang boleh lah dengar lagu ni sekali sambil dengar suara boss aku yang bertanya.  #terharu-lah-tu-sampai-mata-berair-cuma tak mengalir .. Bila dah habis he said to me "I think i'm too old to having this moment haha finally." Takdalah tua mana late 20 je pun tapi jarak umur aku dengan dia jauh juga.  Jadi kehendak aku pemikiran aku dengan dia 180 darjah berbeza. Dia tak suka membazir dia tak suka menunjuk apa yang dia ada atau apa yang dia buat untuk aku dan dia sangat bersabar melayan karenah aku. Setiap kali perangai aku pelik-pelik sikit dia warn aku "Behave okay take care". Dan sebenarnya aku bukan suka membazir duit sendiri untuk lelaki tapi just because he gives meaning to my life so I think he derserve to be treat like this.  Belanja makan je pun. Tapi to be honest aku tak suka belanja lelaki makan.  Macam polisi hidup aku - Never treat man a meal.





Okay dekat bawah ni credit photo to My Senior UiTM Kak Fatin Suhana.  Aku baca blog dia lah terjumpa pasal tempat ni. Thanks Kak Fatin. Liz pinjam gambar dari blog Kak Fatin 2 keping ye.



Untuk MENU pula ada 3 gambar yang sempat aku snap untuk korang tengok:



Aku memang suka sangat dengan dessert ni.  Pisang-nya tu macam di goreng sekejap lepastu ada kelapa goreng atas tu makan dengan ais krim vanila dan cicah-cicah sikit honey syrup tu. Urmmm dapnya rasa nak lagi.  Aku memang sangat mencadangkan korang datang sini untuk dinner.  Lagi-lagi dengan orang yang korang sayang. Tak kisah dengan ibu atau ayah pun boleh.  Sambut birthday dan apa yang korang nak rancangkan korang boleh plan dengan pihak Bora Ombak.

G1, Kompleks Sukan Ampang, Persiaran Mamanda 1, Ampang point, 68000 Ampang Selangor.
03-4251 6303/03- 4251 6302
010- 2141825/ 016- 6089806
Boraombak@gmail.com
After dine dia ajak balik. Tapi aku tunggu dorang hantar kek. Macam-macam alasan aku bagi sebab perut kenyang sangat tak boleh bangun. Lepas dia ajak lagi balik. Aku kasi alasan kaki kejang pulak.  Finally kek sampai dan again abam-abam band tu datang nyanyi-kan lagu Happy Birhtday.  Dan sebelum dia balik, aku ada 1 lagi hadiah untuk dia.  Aku beli-kan dia Shin Guard.  Ingat tak entry pasal Birthday aku yang aku kena tipu pasal Shin Guard tu.  Jadi aku hadiahkan dia Shin Guard to thanks him buat aku Happy on My Birthday last month.


To see you smile, bring happiness to me. To hear you laugh is melody to my ears. 
Happy Birthday Dear AA.

3 comments:

I N A A I N A A said...

Nice juga tempatnya kalau nak sambut birthday party

nufarsa said...

awww sweet sangat dulu mase kite kat uitm kite ade majlis pra graduan kat sini. memang romantik sangat tempat ni. i wish i could do the candle dinner for "him" >.<

Cik Lily Putih said...

lama tak ke sini, selalu datang sebab ada wedding je..